Matkakuume alkaa pikkuhiljaa hiipimään. Olen lainannut kirjastosta muutamia matkakirjoja ehkä otamme jonkun niistä mukaan. Muutenkin olemme miettineet matkaan liittyviä asioita. Sopivan kokoisen käsimatkatavaralaukunkin sain ostettua. Pekka ei vielä ole omaansa ostanut. Olen ollut paljon sairaslomalla työstäni viimeisen kuluneen vuoden aikana ja olen tälläkin hetkellä. Loman tarpeessa olen siis todella ja niin myös mieheni Pekka, hänelläkin on ollut sairastelemisia kuluneen vuoden aikana tavallista enemmän. Kunnon irtiotto arjesta ja tämän maan kamarasta tekee todella hyvää ja sitä kaipaan nyt eniten. Lomalla en kuitenkaan halua miettiä niitä ongelmallisia asioita joita tämän maan kamaran äärellä tapahtuu vaan haluan ne totaalisesti unohtaa ja nauttia lomasta ja rentoutua ja ns. ladata akkujani jotka 'piippaavat' jo pahasti uupumuksesta yms. Täytyy yrittää lomafiilistä kasvattaa jollain keinoin ja torjua niitä tarpeettomia haasteita joiden uhriksi minua yritetään kaiken aikaa asettaa mielivaltaisesti ja väkipakolla. On se tämä suomenmaa kummallinen ja outo monenlaisine väkinensä! Sitä olen monesti ihmetellyt ja äimistellyt. Järjen ja viisauden asettuminen suomenmaahan tuntuu olevan todella työn takana! Kulissit ovat aika hyvin pystyssä, mutta sen sisältö kertoo omaa kieltänsä vai pitäisikö sanoa että näyttää. Asian tiimoilta olisi puimista vaikka loputtomasti. On se hienoa, että on mahdollisuus vaihtaa maisemaa ja matkustaa kauas kaikesta tästä. Jos ei välillä saa hengähdystaukoa tämän sisäänpäin lämpiävän kulttuurin ympyröistä niin ahdistus pääsee liian syvälle. (Liisa)